Ata ete   9 comments

O să încep prin a spune că nu sunt un geniu în ale limbilor străine, în cazul francezei, în speţă. Dar datorită unor ani de pregătire în particular din ciclul gimnazial, am reuşit să capăt o pronunţie cât de cât bună, zic eu şi un vocabular destul de bogat.

În gimnaziu nu am avut probleme cu franceza, chiar mi-a făcut plăcere să o învăţ. Poate şi pentru că nu făceam numai text-traducere tot anu’ (aluzie la ce va urma).

În liceu s-a schimbat foaia. Domnul profesor, pentru care am o admiraţie deosebită, evidenţiată aici, se cam poticneşte în a-mi acorda nota corectă ştiinţei mele.Nu ar fi nicio problemă, dar consider că sunt, fără falsă modestie, unul din elevii care au habar de ce se vorbeşte în clasă la fiecare oră şi care merită nota zece, ca majoritatea, de altfel.Domnul profesor are altă părere: „Ai citit bine, ai tradus bine:)”. Însă nota este mereu nouă (9). De ce? Atât vreau să ştiu. Nu mi se pare corect ca unele/unii colege/colege (nu dau nume că nu se face) să aibă zece, iar eu, care ştiu cel puţin cât ei să am nota mai mică cu o unitate. Plus că elevii sunt ascultaţi doar la o bucată de text, care trebuie tradusă ulterior. Mă rog, se mai face şi din an în Paşte ceva la gramatică, mult prea puţin, oricum. Mi s-a spus că o posibilă soluţie pentru a remedia notele este mersul la pregătire LA EL. Asta nu se va întâmpla niciodată. Nu mă MAI pasionează franceza şi în al doilea rând am un examen important într-o lună. Deci, cu părere de rău, soluţia nu este viabilă.

Altă soluţie ar fi să-l întreb personal, dar ruşinea îşi spune cuvântul. E genul de persoană pe care dacă nu ştii să o abordezi, te lasă cu gura căscată, motivându-şi acţiunile cu nişte argumente impenetrabile. E fantastic de deştept. Pur şi simplu nu am curaj, chiar dacă nu sunt deloc genul timid.

Probabil că va rămâne aşa. Nu voi face niciun demers în legătură cu asta, pentru că toată lumea va zice ” A început cu >>are ceva cu mine<< :-j”. Toţi zic aşa, dar când li se întâmplă lor nu mai adaugă nimic, încearcă să se dezvinovăţească.

Eu am doar o frază să o adresez domnului profesor: îmi retrag tot ce am spus bun în legătură cu dumneavoastră până acum. Ori daţi pe afară de atâta deşteptăciune, ori sunteţi din cale afară de subiectiv (în sensul negativ pentru mine).

Posted Mai 20, 2010 by myhu in mai 2010

9 responses to “Ata ete

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mihu, tu stii ca si eu am fost in situatie ta,deci te inteleg perfect. Stiu ca chestiile astea te deranjeaza, dar, cum ai zis si tu, ai altele mai bune de facut. Da da:))

  2. du-te si vorbeste cu el! si ce daca e foarte destept?!pana la urma e om ca tine,nu geniu!
    macar asa te linistesti si stii pentru ce iti da 9.

  3. cheer up man>:D<
    e aiurea "situatiunea"..daca te duci si vb cu el..e cu dus si intors…te tine numai in note mici anul viitor…sau…poate ca o sa iti explice..si nici nu o sa poarte pica…desi..nush..e aiurea.oricum nu o sa fie niciodata corect..k asa e felul lui:-??

  4. toti suntem nedreptatiti la un moment dat de catre vreun/mai multi profi. asa o sa fie toata viata, si toata lumea are preferati. se stie.
    pe de alta parte, da-o dracu de treaba si focus on the exam. ai altele acum pe cap si tre sa fie ok. adica bine. adica nu C. adica nu B. adica A! si sa dai 2 votci pentru fiecare prieten care te-a sustinut. si maxim 6 pentru sefa;;)
    :*>:D<

  5. Eu sunt de acord cu Rux la faza asta. Sunt de acord si cu prima parte si cu a doua parte din comentariul ei.(Mai ales cu a doua; si daca sefa merita maxim 6 votci, tine cont ca si eu sunt vice-sef.:)) Macar 5!)
    Acuma vorbind serios, poti sa ii spui ca ti-ar place sa iti maresti media si printre altele il intrebi si de ultima nota, de ce ti-a dat 9 ca sa stii sa nu mai repeti greselile. Oricat de subiectiv ar fi, si chiar daca nu te place absolut deloc, tot o sa vorbeasca cu tine, mai ales daca pui problema asa.
    Poti macar sa incerci, ca nu ai nimic de pierdut.Faza cu „te tine minte si iti da note mici la anu” nu e valabila pentru ca atata timp cat cu stii materie, si tu chiar stii, mai putin de 9 cat ti-a dat semestrul asta nu are cum sa iti dea. Ar putea sa iti dea 10 la anu pentru ca vede ca esti un om curajos si iti place sa lamuresti o problema atunci cand apare. Eu cred ca el apreciaza asta la un om.

  6. Eu cred că mă va durea undeva de media mea la franceză de acum încolo.

Lasă un răspuns

